• SPORTCLUB Veluwezoom hoofdsponsor
  • Op de aanstaande ALV (Algemene ledenvergadering) op 17 november wordt door het bestuur een wijziging in het Huishoudelijk reglement voorgesteld aan de vergadering. Dit betreft: De Wet Bestuur en Toezicht Rechtspersonen (WBTR)
    Je kunt de aanpassing / toevoeging lezen in Artikel 3.1 en 3.2
    Hans Gerritsen
    secretaris

  • HUISHOUDELIJK REGLEMENT VAN SPORTVERENIGING SPORTCLUB VELUWEZOOM.
    Versie - 17 november 2025 waarop reglement is vastgesteld door de ALV
    HUISHOUDELIJK REGLEMENT
    van Sportclub Veluwezoom, gevestigd te Velp GLD KvK nr 40124673 (de ‘vereniging’)

    Vastgesteld door de algemene vergadering op 17 november 2025

     

    LEDEN.
    Artikel 1.
    De vereniging kent:
    1. Jeugd en senioren leden
    2. Leden van verdienste
    3. Ereleden
    4. Sponsoren
    5. Donateurs

    JEUGD EN SENIOREN LEDEN.
    Artikel 2. Jeugd en senioren leden zijn gerechtigd aan trainingen, wedstrijden, toernooien en dergelijke deel te nemen op voorwaarde dat zij door de vereniging aangemeld zijn bij de betreffende sportbond. Jeugd en senioren leden kunnen ook voor de vereniging actief zijn als kaderlid en/of vrijwilliger.

    LEDEN VAN VERDIENSTE.
    Artikel 3. Leden van verdienste zijn leden die zich verdienstelijk hebben gemaakt voor de vereniging bij de uitoefening van bijzondere taken en/of functies. Zij worden op voordracht van het bestuur of van tenminste tien stemgerechtigde leden door de algemene ledenvergadering met tenminste 2/3 van de uitgebrachte geldige stemmen als lid van verdienste benoemd. De voorwaarden tot zo’n benoeming zijn verder vastgelegd in een bestuursbesluit.

    ERELEDEN.
    Artikel 4. Ereleden zijn zij, die zich voor de vereniging bijzonder verdienstelijk hebben gemaakt en op voordracht van het algemeen bestuur of van tenminste tien stemgerechtigde leden door de algemene ledenvergadering met tenminste twee/derde der uitgebrachte geldige stemmen als zodanig zijn benoemd. De voorwaarden tot benoeming zijn verder vastgelegd in een bestuursbesluit.

    SPONSOREN/DONATEURS
    Artikel 5. Sponsoren zijn niet gerechtigd tot deelneming aan trainingen en wedstrijden maar hebben wel toegang tot activiteiten. Zij steunen de vereniging middels een jaarlijks door de algemene ledenvergadering vast te stellen bijdrage. Sponsoren hebben ook toegang de ledenvergaderingen en kunnen een functie binnen de vereniging bekleden.

    Artikel 6. Donateurs zijn niet gerechtigd tot deelneming aan trainingen, wedstrijden en activiteiten. Zij steunen de vereniging middels een jaarlijks door het bestuur vast te stellen bijdrage. Donateurs hebben geen toegang en geen stemrecht op ledenvergaderingen. versie ALV van 12 april 2021 paraaf dagelijks bestuur:

    1 LIDMAATSCHAP.
    Artikel 7 1. 2. 3. 4. 5. Het lidmaatschap wordt verkregen door een besluit tot toelating door de wedstrijdsecretaris namens het bestuur. De wedstrijdsecretaris kan niet eigenmachtig iemand het lidmaatschap weigeren, alsdan beslist het bestuur over het al dan niet toelaten. Minderjarigen hebben bij aanvraag van het lidmaatschap de toestemming van hun wettelijke vertegenwoordiger nodig. De kosten voor de aanmelding van leden wordt jaarlijks door de algemene vergadering vastgesteld en dient bij de inlevering van het aanmeldingsformulier te worden voldaan doch uiterlijk tegelijkertijd met de 1e verschuldigde termijn. De aanvraag van het lidmaatschap wordt gedaan via een bij de wedstrijdsecretaris of secretaris verkrijgbaar (digitaal) aanmeldformulier, waarbij toestemming tot inning van de verschuldigde termijnen via een automatische incasso van de bankrekening, een verplichting op het aanmeldformulier is. Het aantal incassotermijnen alsmede de tijdstippen binnen het verenigingsjaar waarop deze incassotermijnen bij de bank plaatsvinden worden vastgesteld door het bestuur. Het bestuur kan van een lid verlangen, dat de in het aanmeldformulier verstrekte gegevens met deugdelijke bewijzen worden gestaafd alvorens het lid wordt toegelaten. Het bestuur is bevoegd aan de betreffende sportbonden alle gevraagde inlichtingen omtrent de leden, met betrekking tot de sportbeoefening, te verstrekken. Opzegging van het lidmaatschap door een lid dient tijdig schriftelijk te geschieden conform het bepaalde in artikel 8 “einde lidmaatschap” van de statuten bij de wedstrijdsecretaris namens het bestuur.

    2 JAARLIJKSE CONTRIBUTIE EN/OF BIJDRAGE(S).
    Artikel 8. 1. 2. 3. 4. 5.
    1. De contributie en/of bijdrage(s) over het verenigingsjaar worden jaarlijks door de algemene vergadering vastgesteld rekening houdend met de door het bestuur opgestelde begroting alsmede een CBS consumenten-prijsindexcijfer. De leden kunnen daartoe in categorieën worden ingedeeld, die een verschillende contributie en/of bijdrage betalen. Leden die tussentijds opzeggen blijven hun volledige contributie en/of bijdrage(s) over het hele lopende verenigingsjaar verschuldigd conform onze statuten alsmede de expliciete vermelding hierover op het aanmeldformulier.
    2. Leden die geblesseerd zijn geweest en daardoor langer dan 3 maanden niet aan training en/of sportwedstrijden hebben deelgenomen, hebben de mogelijkheid om na afloop van de blessureperiode een gedeeltelijke teruggave van hun contributie aan te vragen. Er geldt een eigen risico van 3 maanden. Zij kunnen hiervoor achteraf tot uiterlijk 1 juni van het lopende seizoen een schriftelijk verzoek indienen bij de penningmeester. In dit verzoek staat tenminste vermeld het team, de aanvangs- en einddatum van de blessure, een omschrijving van de blessure en de genomen herstelmaatregelen. Een verzoek ingediend na 1 juni van het lopende seizoen wordt niet meer in behandeling genomen. Let op: Op de kleding- en bondsbijdrage wordt geen teruggave verleend. Deze teruggaveregeling geldt ook voor leden die langer dan 4 maanden in het buitenland verblijven vanwege een schoolstage. De reductieregeling geldt niet voor bijzondere buiten de vereniging liggende omstandigheden die de vereniging treffen.
    3. Ereleden, leden van verdienste en niet-actief sportende bestuursleden zijn vrij van contributie betaling. Tevens kan het bestuur aan leden, die zich verdienstelijk maken voor de vereniging reductie verlenen tot betaling van contributie.
    4. Als een termijn of boete niet tijdig wordt voldaan, dan kan per direct niet meer aan trainingen en/of wedstrijden worden deelgenomen door het betreffende lid. Dit totdat volledige betaling versie ALV van november 2017 paraaf dagelijks bestuur; 2 heeft plaatsgevonden. Overigens zijn leden verplicht om per direct de reden van een stornering, met opgave van reden, schriftelijk te melden bij de penningmeester. Bij iedere aanmaning en/of extra incassoverzoek kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. De hoogte van deze extra kosten worden door het bestuur vastgesteld. Bij een speel- en trainingsverbod worden o.a. het betreffende lid, de wedstrijdsecretaris en de teamverantwoordelijke schriftelijk geïnformeerd over de gang van zaken.
    5. Leden die niet actief aan het verenigingsleven deelnemen, maar wel lid van de vereniging willen worden of blijven (Cv50-leden conform artikel 5), betalen een bijdrage die jaarlijks door de algemene vergadering wordt vastgesteld. Leden die alleen training geven en/of een team coachen/begeleiden betalen geen jaarlijkse bijdrage aan de vereniging en zijn in beginsel niet aangemeld als bondslid bij de betreffende sportbond tenzij zij dit uit hoofde van hun functie wel dienen te zijn (zie ook statuten artikel 4 lid 2 a+b). Ook zij dienen bij aanvang van hun werkzaamheden een volledig aanmeldformulier voor de ledenadministratie van de vereniging in te vullen waar nodig vergezeld van een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (zie HR artikel 15).

    3 BESTUUR.
    Artikel 9 1. Het bestuur bestaat tenminste uit 3 meerderjarige personen conform statuten artikel 9 lid

    1. Echter de gewenste bezetting zijn minimaal de functies van voorzitter, secretaris, penningmeester aangevuld met tenminste 3 overige bestuursleden (het liefst 4 personen i.v.m. oneven aantal). De algemene vergadering bepaalt het aantal overige bestuursleden. Het bestuur bepaalt welke taak ieder der overige bestuursleden zal hebben te vervullen. Het bestuur zal dit mededelen aan de leden.
    Taken van de overige bestuursleden zijn o.a.: accommodatie zaken algemene zaken, sponsorzaken

    2. Onder het bestuur valt, onverminderd het bepaalde dienaangaande in de statuten, elders in het huishoudelijk reglement of in andere reglementen:
    a. de algemene leiding van zaken;
    b. de uitvoering van de door de algemene vergadering genomen besluiten;
    c. het toezicht op de naleving van de statuten en reglementen;
    d. benoeming, ontslag en schorsing van personen werkzaam ten behoeve van de vereniging.

    3. Het bestuur vergadert tenminste éénmaal per 1 maand volgens een vooraf vastgesteld rooster. Daarenboven vergadert het bestuur zo dikwijls de bestuursleden dit wensen.

    4. Een oproep voor een vergadering door de secretaris dient minimaal 48 uur voor aanvang van de vergadering in het bezit van de andere bestuursleden te zijn, terwijl een vergadering op verzoek van andere bestuursleden binnen maximaal één week dient te worden belegd.

    5. Een bestuursvergadering is tot besluiten bevoegd als de meerderheid van de bestuursleden aanwezig is.

    6. Indien bij een stemming over zaken de stemmen staken, wordt het voorstel geacht te zijn verworpen. Heeft bij een stemming over personen bij de eerste stemming niemand de meerderheid van de uitgebrachte geldige stemmen verkregen, dan vindt een herstemming plaats over de personen, die de meeste of zo nodig op één na de meeste stemmen op zich hebben verenigd. Bij herstemming beslist het grootste stemmenaantal. Indien bij de herstemming de stemmen staken, beslist terstond het lot. versie ALV van 12 april 2021 paraaf dagelijks bestuur:


    3 DAGELIJKS BESTUUR.
    Artikel 10 De voorzitter, de secretaris en de penningmeester vormen het dagelijks bestuur. Het dagelijks bestuur neemt alle beslissingen welke niet tot een gewone bestuursvergadering kunnen worden uitgesteld. Het dagelijks bestuur deelt zijn besluiten, ter bekrachtiging op de eerstvolgende bestuursvergadering mede.

    a.) Taken van de voorzitter: - geeft leiding aan en houdt toezicht op het gehele verenigingsleven; onderhoudt de contacten met externe instanties zoals de gemeente tenzij hij deze taak aan een ander bestuurslid heeft overgedragen. is bij alle officiële vertegenwoordigingen de woordvoerder, tenzij hij deze taak aan een ander bestuurslid heeft overgedragen.

    b.) Taken van de secretaris: - voert de correspondentie uit naam van en in overleg met het bestuur, ondertekent alle van hem uitgaande stukken, is verplicht afschriften ervan te houden en deze evenals de ingekomen stukken te bewaren. Heeft het beheer over het archief en is aansprakelijk voor goederen die hem van verenigingswege zijn toevertrouwd; zorgt voor het bijeenroepen van leden- en bestuursvergaderingen; zorgt voor notulen van bestuurs- en ledenvergaderingen; zorgt voor plaatsen nieuwsitems op de website en/of nieuwsbrief en/of social media; zorgt voor bekendmakingen van veranderingen in de statuten en reglementen; houdt een voor het bestuur toegankelijke lijst bij, waarin tenminste de namen, adressen, woonplaatsen en emailadressen staan van alle leden, leden van verdienste, ereleden, leden Cv50, sponsoren, donateurs alsmede onze vrijwilligers zijn opgenomen rekening houdend met de geldende privacy regels.

    c.) Taken van de penningmeester: - beheert de gelden van de vereniging; Zorgt voor het (laten) innen van de aan de vereniging toekomende gelden en draagt zorg voor alle door het bestuur en de algemene vergadering goedgekeurde uitgaven; houdt boek van alle ontvangsten en uitgaven; onderhoudt contacten met de bank, de Belastingdienst, het UWV en andere instanties; brengt in de algemene vergadering verslag uit van de financiële toestand en overlegt daarbij de balans alsmede de staat van baten en lasten over het afgelopen verenigingsjaar; licht de begroting toe voor het komende verenigingsjaar; legt de financiële verantwoording af mede namens het bestuur.

    Artikel 3.1: Ontstentenis (definitieve afwezigheid) en belet (tijdelijke afwezigheid) van bestuursleden (WBTR)
    1. In het geval van definitieve afwezigheid van een bestuurslid (bijv. bij aftreden, ontslag of overlijden) zullen de overblijvende bestuursleden zo spoedig mogelijk na het ontstaan van deze vacature een algemene vergadering beleggen waarin de opvulling van de vacature in het bestuur aan de orde komt. Een niet voltallig bestuur behoudt zijn bevoegdheden als bestuur.
    2. In het geval van tijdelijke afwezigheid van een bestuurslid om zijn functie te kunnen uitoefenen (zoals langer dan zeven dagen onbereikbaar door ziekte of bij schorsing), nemen de overblijvende bestuursleden, of het enige overblijvende bestuurslid de bestuurstaken waar.
    3. In het geval van tijdelijke of definitieve afwezigheid van alle bestuursleden wordt het bestuur tijdelijk waargenomen door een of meer personen die daartoe worden aangewezen door de kascommissie. Voor de gedurende deze periode verrichte bestuursdaden worden de aangewezen personen met een bestuurder gelijkgesteld.
    Ingeval van definitieve afwezigheid (ontstentenis) van alle bestuurders zal door de aldus aangewezen persoon/personen zo spoedig mogelijk een algemene vergadering worden belegd waarin de opvulling van de vacatures in het bestuur aan de orde komt.


    Artikel 3.2: Tegenstrijdige belangen bestuursleden van de vereniging
    1. Een tegenstrijdig belang is een persoonlijk belang dat in strijd is of kan komen met het belang van de vereniging en de daaraan verbonden organisatie. Onder een tegenstrijdig belang wordt in dit reglement in ieder geval, maar niet uitsluitend, verstaan:
    a. Aangelegenheden betreffende een bestuurslid zelf, zijn echtgenoot of geregistreerd partner, zijn familieleden of aan hem gelieerde rechtspersonen (waarin hij aandeelhouder of bestuurder is);
    b. De situatie waarin de vereniging een zakelijke verhouding heeft of wil aangaan met een bedrijf of andersoortige organisatie waarin een bestuurslid, zijn echtgenoot of geregistreerd partner, een familielid of een rechtspersoon waarin hij aandeelhouder of bestuurder is een financieel belang of zeggenschap heeft of waarin het bestuurslid toezichthouder is;
    c. Alle overige zaken waarvan het bestuur vaststelt dat sprake is van een tegenstrijdig belang.
    2. Ieder lid van het bestuur meldt alle relevante functies en nevenfuncties, bezoldigd of onbezoldigd, aan het bestuur. Een functie of nevenfunctie is relevant als de vervulling ervan een tegenstrijdig belang met de vereniging kan opleveren of anderszins het functioneren als bestuurslid negatief kan beïnvloeden. Het bestuur zorgt ervoor dat alle relevante nevenfuncties van bestuursleden worden vastgelegd in een voor alle bestuursleden toegankelijk (digitaal) overzicht en dat dit overzicht actueel wordt gehouden.
    3. Een bestuurslid meldt een (potentieel) tegenstrijdig belang terstond aan de overige bestuursleden en verschaft daarover alle relevante informatie. Zo nodig besluit het bestuur, buiten aanwezigheid van het betrokken bestuurslid, of sprake is van een tegenstrijdig belang.
    4. Een tegenstrijdig belang van een bestuurder bij een te nemen bestuursbesluit wordt vermeld in de notulen van de desbetreffende bestuursvergadering.
    5. Een bestuurder neemt niet deel aan de beraadslaging en de besluitvorming indien hij daarbij een tegenstrijdig belang heeft. Wanneer hierdoor geen bestuursbesluit kan worden genomen, omdat alle bestuursleden een tegenstrijdig belang hebben, is de algemene vergadering bevoegd, tenzij de statuten anders bepalen.
    6. Bij het staken der stemmen ter zake van een aangelegenheid waarin een of meer bestuursleden een tegenstrijdig belang heeft beslist de voorzitter van het bestuur. De voorzitter van het bestuur zal zich bij stemmingen over genoemde onderwerpen niet onthouden van stemming.

    4 COMMISSIES/WERKGROEPEN.
    Artikel 11. De in artikel 10 lid 4 van de statuten bedoelde commissies zijn thans:

    a. kantine commissie
    b. sponsor commissie
    c. fair Play commissie (ad hoc)
    d. website en social media commissie
    e. activiteiten commissie
    f. materialen/kleding commissie
    g. club van 50 commissie
    h. scheidsrechters commissie
    i. technische voetbalzaken commissie

    De thans bestaande werkgroepen zijn onder andere:
    1. Maan-woens-vrijdagmorgenploeg
    2. Ledenadministratie
    3. Werkgroep de Pinkenberg
    Andere commissies en werkgroepen kunnen door de algemene vergadering en/of door het bestuur worden ingesteld. Bestaande commissies en werkgroepen kunnen door de algemene vergadering en/of het bestuur ook worden opgeheven en/of tijdelijk inactief worden gemaakt. Alle commissies en werkgroepen staan, ieder op het haar toegewezen gebied, het bestuur bij in de vervulling van zijn taak. Het uitoefenen van een vrijwilligerstaak geeft geen automatisch recht op een lidmaatschap. Het bestuur kan vrijwilligers wel toegang geven tot evenementen zoals seizoenopening/-afsluiting, nieuwjaarsreceptie, jaarfeest, vrijwilligersavond, etc. Het bestuur kan besluiten om voor bepaalde evenementen een financiële bijdrage te vragen. Met uitzondering van de kascommissie, waarvan de werkwijze in de statuten is aangegeven, geeft het bestuur per commissie en werkgroep aan welke taken en bevoegdheden worden gedelegeerd en op welke wijze elke commissie en werkgroep verantwoording dient af te leggen aan het bestuur. Leden van een commissie of werkgroep kunnen geen contracten en/of overeenkomsten aangaan. Dit is voorbehouden aan het bestuur. Een commissie is ook niet beslissingsbevoegd omtrent financiële zaken. Deze dienen voorgelegd te worden bij het bestuur van de vereniging, voorzien van een duidelijk Plan van Aanpak of een schriftelijke motivatie. Deze informatie wordt toegevoegd aan de agenda voor de bestuursvergadering zodat bestuursleden zich in kunnen lezen/voorbereiden. De benoeming tot lid van een commissie en/of werkgroep geschiedt, behoudens tussentijds bedanken, voor onbepaalde tijd of tot de opdracht is volbracht of ingetrokken.

    5 CLUBKLEUREN.
    Artikel 12. Het uniforme wedstrijdentenue voor de spelers (behalve voor de doelverdediger) bestaat uit: Shirt: geel (met clublogo en waar nodig een borst-/rugnummer) Broek: blauw Kousen: geel.

    6 KLEDINGFONDS , RECLAMEOPDRUK & SPONSOREN
    Artikel 13. Het doel van het kledingfonds is om alle teams te voorzien van nette en identieke wedstrijdkleding. De jaarlijkse bijdrage aan het kledingfonds wordt vastgesteld op de algemene vergadering. Alle betalende spelende leden (behalve leden die alleen trainen) nemen verplicht deel aan het kledingfonds. Deze kledingbijdrage wordt tezamen met de contributie geïnd. Het shirt wordt voorzien van het kleuren clublogo van de vereniging. De levensduur van de kleding wordt door het bestuur in samenspraak met de materialen/kleding commissie vastgesteld. De verenging heeft een kledingcontract met een leverancier en een kledingmerk. Andere merken kleding dan door de vereniging overeengekomen in het kledingcontract zijn niet toegestaan. Bedrukking van het wedstrijdtenue van een team met een sponsoropdruk is mogelijk na schriftelijk verzoek aan de sponsorcommissie en instemming van het bestuur. De reclameopdruk op een tenue moet voldoen aan de richtlijnen van de betreffende sportbond. Sponsoren hebben slechts een zakelijke overeenkomst voor bepaalde tijd of een specifiek project met de vereniging. Zij hebben geen stemrecht op en geen toegang tot de algemene vergadering.

    7 VERTROUWENSCONTACTPERSOON.
    Artikel 14. Door het bestuur is een vertrouwenscontactpersoon aangesteld. De naam van deze persoon staat vermeld op de website van de vereniging. versie ALV van november 2024 paraaf dagelijks bestuur:
    7.1 VERKLARING OMTRENT HET GEDRAG.
    Artikel 15 Leden die werken met minderjarigen dienen bij aanvang van deze werkzaamheden een voor deze groep actuele VOG-verklaring (Verklaring Omtrent het Gedrag) af te geven aan het bestuur. Het bestuur kan besluiten voor leden met andere functies ook een geldige VOG-verklaring te verlangen.

    8 RECHTEN EN PLICHTEN VAN LEDEN.
    Artikel 16. Buiten de verplichtingen, geregeld in de statuten, hebben alle leden de hierna te noemen rechten en plichten.
    1. Bij toetreding als lid hebben zij recht op een exemplaar van de statuten en het huishoudelijk reglement (zelf te downloaden op de website van de vereniging).
    2. Zij hebben het recht om deel te nemen aan trainingen en wedstrijden.
    3. Zij hebben het recht om deel te nemen aan debatten en stemmingen in de ledenvergaderingen.
    4. Zij hebben het recht van vrije toegang tot wedstrijden en bijeenkomsten, voor zover door het bestuur niet anders is bepaald.
    5. Zij hebben het recht om op een positieve wijze voorstellen, klachten en wensen bij het bestuur in te dienen. Het bestuur is gehouden deze zo spoedig mogelijk te behandelen of te onderzoeken c.q. te doen behandelen of te doen onderzoeken en over het resultaat van de behandeling en/of het onderzoek bericht te geven aan het lid dat het voorstel, de klacht of de wens heeft ingediend.
    6. Zij hebben de plicht de secretaris zo spoedig mogelijk schriftelijk in kennis te stellen van de verandering van hun adres, telefoonnummer, e-mailadres, bankgegevens, etc.
    7. Zij hebben de plicht tot tijdige betaling van de contributie, bijdrages of boete.
    8. Zij hebben de plicht om de voorschriften van de sportbond na te leven.
    9. Zij hebben de plicht tot naleving van de reglementen van de vereniging (waaronder het Fair Play reglement (zie website van de vereniging), alsmede van de door het bestuur of door het bestuur aangewezen commissies gegeven richtlijnen.


    9 FAIR PLAY-REGLEMENT.
    Artikel 17. In artikel 7 van de statuten staat het straffen beschreven. De vereniging beschikt daarnaast over een Fair Play Reglement waarin ook de procedure van bestraffing en het verweer is opgenomen. De recentste versie staat gepubliceerd op de website van de vereniging.

    10 TRAKTATIE.
    Artikel 18. Bij het behalen van een kampioenschap of promotie is er in overleg met het bestuur een aantal gratis consumpties in het clubgebouw beschikbaar voor het betreffende team en hun begeleiders. Het bestuur heeft hiervoor een regeling opgesteld welke wordt uitgevoerd in samenspraak met de kantinebeheerder. De teamverantwoordelijke zal zo ver mogelijk van te voren de kantinebeheerder in kennis stellen van een te verwachten komst in de kantine zodat de kantinebeheerder het een en ander tijdig kan inkopen en/of kan organiseren met zijn team. versie ALV van 12 april 2021 paraaf dagelijks bestuur:

    11 VRIJWILLIGERSBELEID.
    Met ingang van het seizoen (’24-’25) is het vrijwilligerswerk verplicht, zoals is vastgelegd op de ALV van november 2020. Deze maatregel is noodzakelijk omdat iedereen een bijdrage moet leveren om de club draaiende te houden. Ieder spelend lid en ouder/verzorger van een spelend lid onder de 16 jaar is verplicht om een voor aanvang van het nieuwe voetbalseizoen, door het bestuur vastgesteld aantal uren vrijwilligerswerk te verrichten bij SC Veluwezoom. Het bestuur verstuurd ruim voor aanvang van een nieuw voetbalseizoen brieven/nieuwsbrieven etc. naar de leden met de vraag op welke dagen en voor welke taak (taken) een spelend lid beschikbaar is. Zij kunnen dit aangeven in een formulier dat wordt meegestuurd en beantwoord moet worden voor een bepaalde datum die door het bestuur wordt vastgesteld.
    Sancties Alle spelende leden en ouders/verzorgers van spelende leden onder de 16 jaar, krijgen een extra contributiever¬hoging van een door het bestuur vastgesteld bedrag. Dit bedrag wordt samen met de contributie voorafgaande aan het komende voetbalseizoen geint. Als een spelend leden en ouders/verzorgers van spelende leden onder de 16 jaar het door het bestuur het aantal vastgestelde uren een vrijwilligersbijdrage heeft uitgevoerd wordt het sanctiebedrag in de maand juni na afloop van het voorafgaande voetbalseizoen teruggestort op zijn of haar bankrekening.

    12 HUISHOUDELIJK RGELEMENT.
    Artikel 19.
    1. Het huishoudelijk reglement kan slechts gewijzigd worden door een besluit van de algemene vergadering, waartoe werd opgeroepen met de mededeling dat aldaar wijziging van het huishoudelijk reglement zal worden voorgesteld. De termijn voor oproeping tot een zodanige vergadering moet tenminste 14 dagen bedragen. 2. Tenminste 14 dagen voor de vergadering wordt gehouden, moet een afschrift van het voorstel, waarin de voorgedragen wijziging woordelijk is opgenomen, op een daartoe geschikte plaats voor de leden ter inzage gelegd worden tot na afloop van de dag waarop de vergadering wordt gehouden. Bovendien wordt de voorgestelde wijziging van het huishoudelijk reglement tenminste 14 dagen voor de vergadering in het clubblad en/of in een nieuwsbrief en/of op de website en/of door middel van een mailing aan de leden van de vereniging gepubliceerd. 3. Een besluit tot wijziging van het huishoudelijk reglement behoeft tenminste 2/3 van de uitgebrachte geldige stemmen. 4. Een wijziging van het huishoudelijk reglement treedt direct in werking nadat hiervan mededeling is gedaan in het clubblad en/of in een nieuwsbrief en/of op de website en/of door middel van een mailing aan de leden van de vereniging.

    SLOTBEPALING Artikel 20. In alle gevallen, waarin het huishoudelijk reglement niet voorziet, beslist het bestuur. Ieder lid wordt geacht de bepalingen van de statuten en van het huishoudelijk reglement te kennen, alsmede alle verder wettig vastgestelde en behoorlijk kenbaar gemaakte regels en bepalingen. Ieder lid kan een exemplaar van de statuten en het huishoudelijk reglement downloaden op de website van de vereniging.

    13 BESLUITVORMING VAN HET BESTUUR
    Daar waar in de statuten vermeld staat continuïteitscommissie, moet gelezen worden “ALV” Algemene ledenvergadering. Gewijzigd ALV 17 november 2025
    Dit huishoudelijk reglement is aangepast en door de leden goedgekeurd op de algemene ledenvergadering (ALV) van Voetbalvereniging Sportclub Veluwezoom op 17 november 2025

    Hans Gerritsen
    secretaris

rfwbs-slide